עיר בהולנד באות א'

Tel Avivקשה להחליט איפה אתה רוצה לגור כשאתה משנה מדינה.

בישראל זה נורא פשוט – כל החיים חיית למרגלות העיר תל אביב (ברעננה ליתר דיוק שממושבה הפכה לעיר שמנסה להתקרב  לתל אביב כל שנה קצת יותר ומתרחקת בזמנים בגלל פקקים) ,אבל אין מישהו שלא יודע להגיד – עיר בת' – תל אביב. אפילו שתל מונד היא גם כבר עיר, אבל תמיד תכתבו ב"ארץ – עיר" – תל אביב. עיר גדולה, עם חוף ים, עם בילויים ללא הפסקה והכי חשוב- עם עבודה – המון מקומות עבודה . לא משנה באיזו שפה אתה מדבר, איזה מקצוע בחרת ואם בא לך לעשות עכשיו משהו אחר בעצם. תמיד תמצא בה את מה שאתה מחפש. בערך. אם אתה רק סטודנט ומחפש לעשות טיפים טובים או עיתונאי – מבחינת שניהם- תל אביב היא מרכז החיים וישראל בכלל היא שם משני של העיר. עיר עם מדינה.

למה אני אומרת את זה? כי גם אני הייתי כזו. כי תל אביב הייתה חלק ממני ואני ממנה. כי הכרתי בה כל בית קפה , שכונתי או חברתי. כי גם אני עברתי בה לילות וימים של חיי לילה לצד פגישות יום הרות גודל , ואולי פעם נרחיב על זה, אבל כרגע נראה לי שהבנתם את הרעיון.עיר ללא הפסקה. גם כשנורא בא לך להפסיק .

אבל כשאתה במערכת יחסים דברים משתנים. יש כאלה שמכניסים איתם למיטה את העיר, אני בחרתי שלא. ככה התהפכו חיי מ"תקפצו אלייEmek Izrael לתל אביב, זה "רק" שעה נסיעה" ל – " מתי את באה לבקר?". מרחק שעה מהעיר, שעה שהיא אותו הזמן בשני הכיוונים- ממנה ואליה, שעה שנראתה זניחה למי שגר בעיר שאני צריכה לעשות כדי להגיע לאיהם ושעה שנראתה לי ארוכה כשנסעתי לעיר על כביש 6. שעה שעד היום אני לא מבינה למה , אם זה אותו מרחק לשני הכיוונים, אני תמיד עשיתי לשם ולא צלחו לעשות אחרים את אותה הדרך אליי. אולי זו העליה ? אולי התביישו בחתימה בדרכון "צפונה". לא יודעת, אבל תמיד זה היה "קל" לבוא לתל אביב והיא  – היא לא באה אליי.

ואז הגעתי להולנד.

Amsterdam by night

כמו עיר ב- ת' בישראל, יש עיר בא' בהולנד. אמסטרדם.

האחת והיחידה. עיר הסובלנות, חיי הלילה, התיירות ושוב- כמובן- העבודה! כמה שתרצה למי שרוצה. בכל שפה, מכל לאום. מכל סוג.

אבל אני – מתחכמת כרגיל. לא רוצה יותר לתת לעיר לקבוע  לי את החיים. לא רוצה שהיא תגיד לי במה להתפשר על מנת להיות מאושרת. אני יודעת מה עושה אותי מאושרת ושהיא תסתגל אליי. לא מגיע לי?
אז בחרתי בעיר בא' . אתם יודעים, כמו תל אביב ותל מונד – הלכתי על תל מונד… טוב, סוג של… תכירו – עיר בא' בהולנד- אפלדורן. מרחק שעה מכל נקודה (כמעט) בהולנד. העיר שכולם שמעו עליה בגלל הקופים. (פארק הקופים). לא עדיף על אמסטרדם?Apeldoorn CS 2

טוב, אז נכון – קשה מאוד למצוא בה עבודה, באנגלית ובכלל (לא קל פה לזרים) והיא בעצם סוג של כפר ענק ולא עיר ממש (יש הטוענים שהיא עדיין לא קיבלה הגדרה של עיר מה שעושה אותה באמת הכפר הגדול ביותר בהולנד), היא באזור די דתי יחסית. אבל  – היא מוקפת שדות וסוסים, הרבה סוסים. והיא שוכנת ממש למרגלות (לא התבור, לא), למרגלות שמורת הטבע המרכזית של הולנד- De Hoge Veluwe וצבעי סתיו !אחחח….  יש בה סתיו מקסים!!!!

אז לפעמים – עיר בא' לא חייבת להיות רק אמסטרדם. תלוי מה אתם באמת מחפשים. וגם אם קצת קשה (ואולי יותר מקצת), לפעמים שווה לשבור את השורות ולצאת החוצה. ואתם יודעים מה- שעה מאמסטרדם יש עוד המון דברים יפים. ועכשיו- כשהסתיו פה- שווה לצאת ולראות אותו בדרכים.

Apeldoorn fallApeldoorn fall 3Berg & bosDe Hoge Veluwe 2

By |2019-01-15T10:17:53+00:00ספטמבר 27th, 2013|Categories: חיים בהולנד, מעבר להולנד|Tags: |0 Comments

About the Author:

Leave A Comment